ЦІКАВА МАТЕМАТИКА ДЛЯ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНЯТ: Вирішення арифметичних задач

19,3 т.
ЦІКАВА МАТЕМАТИКА ДЛЯ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНЯТ: Вирішення арифметичних задач

Дитину старшого дошкільного віку потрібно знайомити з арифметичними задачами. Насамперед слід сформувати у неї уявлення про те, що таке арифметична задача.

Найкраще це зробити на прикладі конкретної дії самої дитини. Запропонуйте дитині поставити на полицю дві машини і один літак. «А зараз,- кажете ви,- я коротко розповім про те, що ти зробив: Саша поставив на полицю дві машини і один літак. А закінчу свою розповідь питанням: Скільки іграшок поставив Саша на полицю?» І далі продовжуєте: «Ось така маленька розповідь, в якій є числа і яка закінчується питанням, які зобов'язують нас дізнатися, скільки стало або скільки залишилося, називається арифметичною задачею. Отже, завдання складається з двох частин: перша частина - розповідь, в якій є числа.

Видео дня

Ця частина називається умовою. Друга частина завдання - питання. Воно завжди зобов'язує нас визначити кількість, тобто відповісти на питання «Скільки?» Найчастіше воно так і починається зі слова «скільки», хоча це і не обов'язково. Пізніше ми з тобою будемо вирішувати завдання, в яких це слово ховається за інші слова... А тепер подивися, що я буду робити і склади про це задачу». Дорослий виконує які-небудь дії, а дитина розповідає про це - складає умову задачі. «Молодець, ти склав умову задачі, а я зараз поставлю питання до цієї умови». І дорослий формулює задачу повністю. А після кількох таких вправ це повинна вміти виконувати сама дитина.

Перший час дії дорослого або дитини з конкретними предметами, свого роду драматизації, і з малюнками-ілюстраціями абсолютно необхідні. Завдання в даному випадку так і будуть називатися: задачі-драматизації та задачі-ілюстрації. Після того як дитина навчиться складати задачі спостерігаючи за виконуваними діями і спостереженням за картинками, можна запропонувати їй скласти задачу без зображення, спираючись тільки на особистий досвід, пам'ять, уяву. Дуже важливо, щоб у цих вправах, завданнях відбивалися реальні явища з життя дитини, оточуючих.

Задачі можуть виникати постійно. Ось ви з дитиною на прогулянці - можете скласти задачі про квіти, дерева, будинки, машини, людей. Буде дитина допомагати вам на кухні, використовуйте цю можливість. Нехай вона складе і розв'яже задачі, в яких необхідно дізнатися: скільки мама поклала в борщ морквин і буряків разом (три і один); скільки поклала ложок цукру в склянку (дві та одну); скільки кухлів молока залишилося в глечику (три і один); скільки фруктів залишилося у вазі (чотири і один) і багато інших.

Перший час дитина вирішує задачі, спираючись на вміння рахувати. Фактично вона і не вирішує їх, а саме рахує, тому що предмети або їх зображення перед нею. Дитина вільно може перерахувати. Але ви привчаєте дитину до думки про те, що це арифметична задача. При цьому реальні, практичні дії все частіше і частіше позначаються як арифметичні дії: додавання і віднімання.

Дорослий повинен стежити за своїм мовленням і мовленням дитини.

Не слід поспішати давати дитині завдання з великими числами, так як під час вирішення таких завдань вона повинна виконувати складні арифметичні дії. Тому можливі помилки, а це небажано. Для дитини в цей початковий період важливо зрозуміти математичну сутність завдання, усвідомити арифметичні дії. Тому самі обчислювальні дії повинні бути елементарними. Одне з чисел дорівнює 1 (одиниці). Додавання або віднімання одиниці дитина засвоїла усвідомлено і міцно.

Такі дії не викликають у неї ніяких труднощів. Вся увага буде зосереджуватись аналізі структури (частин) задачі і розумінні її математичної сутності: чому треба збільшувати, тобто виконувати дію додавання або зменшувати, тобто виконувати дію віднімання.

При вирішенні задач дитина користується картками з цифрами. Це, з одного боку, полегшує запам'ятовування умови задачі - дитина знаходить картки і, таким чином, фіксує увагу на числових даних в умові. А з іншого - саме виділення в задачі числових даних і розуміння відношень між ними сприяє формуванню основ обчислювальної діяльності.

disclaimer_icon

Материалы на этом сайте рекомендованы для общего информационного использования и не предназначены для установления диагноза или самостоятельного лечения. Медицинские эксперты MedOboz гарантируют, что весь контент, который мы размещаем, публикуется и соответствует самым высоким медицинским стандартам. Наша цель – максимально качественно информировать читателей о симптомах, причинах и методах диагностики заболеваний. Призываем не заниматься самолечением, а для диагностики заболеваний и определения методов их лечения советуем обращаться к врачам.

Популярные врачи

Лекарства