ЦІКАВА МАТЕМАТИКА: Орієнтування в просторі

7,0 т.
ЦІКАВА МАТЕМАТИКА: Орієнтування в просторі

В роботі з дитиною середнього дошкільного віку велику увагу слід приділяти вправам на розрізнення правої і лівої сторін, визначення просторового розташування предметів відносно себе. З цією метою дорослий пропонує різноманітні ігри та вправи з елементами орієнтування в просторі.

Наприклад, повернись наліво, повернись направо, підніми руки вгору тощо. Під час ранкової гімнастики мама пропонує дитині пограти: «З'єднай долоні, ось так! (Руки перед грудьми). Зустрілися долоньки, привіталися! Розійшлися долоньки в різні боки, все далі і далі один від одного. Дитина наслідує маму, розводить руки в сторони. Ось як далеко розійшлися долоньки. А тепер пішли назустріч один одному, все ближче, ближче! Ось як близько! Зустрілися!»

Видео дня

За завданням когось із батьків дитина стає в певному місці кімнати і говорить, які предмети знаходяться перед нею, ліворуч або праворуч від неї.

Хто-небудь з батьків розміщує іграшки на двох стільцях, що стоять попереду і позаду, або ліворуч і праворуч від передбачуваного місцезнаходження дитини. Дитина стає між стільцями і називає, що де знаходиться: попереду мене лялька, позаду - ведмедик. Такі вправи можна проводити навіть не готуючись заздалегідь. Наприклад, розставляти тарілки на однаковій відстані, покласти ложки або виделки праворуч і ліворуч від тарілки, поставити віник зліва від умивальника, викинути сміття в скриньку, яка знаходиться за будинком.

Дітям часто важко орієнтуватися на вулиці. Тому, виходячи з дитиною з дому, можна запропонувати їй вирішити наступні завдання: в який бік треба повернути, щоб піти в дитячий садок, магазин, на зупинку і т. д. Якщо ми підемо ліворуч і перейдемо через міст, куди ми потрапимо? Якщо дитячий садок знаходиться з правої сторони дороги, по яку сторону дороги знаходиться магазин?

Потім схожу ситуацію створити з іграшками. Дитина розставляє біля дерева машину, а праворуч від машини - ляльку, попереду - зайця, позаду - ведмедика. Їх можна переміщати: ставити далі, ближче, ліворуч, праворуч, можна міняти їх місцями, а дитина всі ці зміни позначає в мовленні, коментуючи всі свої дії.

Подібні вправи формують у дитини вміння аналізувати просторові відношення, виділяти окремі об'єкти, знаходити аналогічне розміщення предметів. У процесі занять важливо вправляти дитину в словесному позначенні напрямків і відстаней: зліва - справа, спереду - ззаду, далеко - близько.

disclaimer_icon

Материалы на этом сайте рекомендованы для общего информационного использования и не предназначены для установления диагноза или самостоятельного лечения. Медицинские эксперты MedOboz гарантируют, что весь контент, который мы размещаем, публикуется и соответствует самым высоким медицинским стандартам. Наша цель – максимально качественно информировать читателей о симптомах, причинах и методах диагностики заболеваний. Призываем не заниматься самолечением, а для диагностики заболеваний и определения методов их лечения советуем обращаться к врачам.

Популярные врачи

Лекарства