ЦІКАВА МАТЕМАТИКА: Уявлення про час

4,1 т.
ЦІКАВА МАТЕМАТИКА: Уявлення про час

Дитину середнього дошкільного віку батьки продовжують вчити орієнтуватися в часі. Для цього широко використовуються прості життєві ситуації, в яких щоразу слід звертати увагу на різний час доби: ранок, день, вечір, ніч, а також їх тривалість: швидко - повільно, часто - рідко, довго - недовго. Важливо пам'ятати, що орієнтація повинна базуватися на чуттєвій основі.

У цій роботі можуть допомогти різні картинки, ілюстрації. При їх розгляданні дитина звертає увагу не тільки на предметну сторону картинки (хто намальований або що намальовано), але і на те, яка пора року або яка частина доби зображена на ній. Так, дитина запам'ятовує, що люди роблять вранці, вдень, ввечері, вночі.

Дорослі можуть ставити дитині такі запитання: «Що ти робиш, коли прокидаєшся вранці? Що робиш вдень? Що робить днем твій тато? Що робить днем Саша (брат)?» Точно так само уточнюється діяльність дітей (людей) в інший час доби. Головне завдання полягає в тому, щоб дитина зробила висновок: ранок, день, вечір, ніч - все це частини доби. Вони змінюють один одного: ранок настає після ночі день - після ранку і т. д. Це особлива властивість часу. Ми не позначаємо словом періодичність часу, але в процесі таких вправ дитина запам'ятовує цю послідовність.

Видео дня

Зміну одного часу іншим діти визначають і усвідомлюють при ознайомленні з порами року. Так, батьки звертають увагу дитини на характерні особливості кожного сезону (пори року), використовуючи явища природи, художнє слово. Так, у грі «Коли це буває?» можна закріпити характерні особливості кожної пори року.

Підберіть чотири картинки, на яких зображені всі чотири пори року. Розгляньте з дитиною ці картинки, а потім загадайте йому загадки. Дитина відгадує загадку і показує на малюнку відповідну пору року. Дитину запитують: «Яка пора року настає після весни? Після літа? Після осені?» А на закінчення пояснюють, що коли проходять всі чотири пори року, це означає, що пройшов цілий рік.

Найважче діти засвоюють такі поняття, як було, є, буде і сьогодні, вчора, завтра. Адже час характеризується рухом, зміною. І те, що відбувається зараз, через день стане вже минулим. Про нього ми будемо говорити, що воно вже було, було вчора. А події завтрашнього дня, про які ми говоримо, що вони будуть, будуть завтра, вже настали. Тепер ми про них говоримо, що вони є сьогодні. Систематичні вправи в правильному вживанні цих понять формують у дитини правильне орієнтування в часі.

Пограйте з дитиною в гру «Було, є, буде», і ви побачите, що дитина швидше розпочне співвідносити події з часом. Ви називаєте знайому йому подію, а дитина повинна сказати: це вже було, зараз відбувається чи буде відбуватися. При цьому ми помічаємо, що дитині легше позначати події, які будуть, ніж ті, які були.

Значення слів «довго - недовго», «швидко - повільно» розкриваються перед дитиною також на конкретних прикладах: вранці, роблячи з дитиною зарядку, зверніть її увагу на те, що ходьбу починаємо з повільного кроку, потім йдемо швидше, ще швидше… побігли... А тепер пішли повільніше, ще повільніше і кроком. На прогулянці діти змагаються між собою, з дорослими в бігу. Хто швидше добіжить до кута будинку, до пісочниці?

disclaimer_icon

Материалы на этом сайте рекомендованы для общего информационного использования и не предназначены для установления диагноза или самостоятельного лечения. Медицинские эксперты MedOboz гарантируют, что весь контент, который мы размещаем, публикуется и соответствует самым высоким медицинским стандартам. Наша цель – максимально качественно информировать читателей о симптомах, причинах и методах диагностики заболеваний. Призываем не заниматься самолечением, а для диагностики заболеваний и определения методов их лечения советуем обращаться к врачам.

Популярные врачи

Лекарства