Про перевірку результативності музичного розвитку, навчання та виховання дітей молодшого шкільного віку

714
Про перевірку результативності музичного розвитку, навчання та виховання дітей молодшого шкільного віку

Для визначення рівня музичного розвитку дітей молодшого шкільного віку важливо визначити та оцінити результати навчання слухання музики, співу, музично-ритмічних рухів.

Завдання даються по всім цим видам. Наведемо приблизні завдання (їх можна використовувати в комплексі або вибірково). Слухання музики: назвати улюблений твір, пояснити, чому він подобається (опитування проводиться індивідуально); впізнати знайомий твір по окремим його частинам - зі вступу, другої частини, по закінченню тощо (опитування індивідуальне, приклади даються з різних творів); визначити характер трьох п'єс одного жанру - народного танцю, польки, маршу (діти використовують картинки, на яких зображена дитина, що танцює польку, народний танець або крокує); визначити тричастинну форму (за умови динамічних і темпових змін до середньої частини), відзначаючи фішками різного кольору початок звучання кожної нової частини; перерахувати знайомі п'єси композиторів (II. Чайковського, Д. Кабалевського); розрізнити інструментальну і вокальну музику (використовуються аудіозаписи).

Спів: заспівати знайомі пісні (2-3) за своїм вибором (з числа вивчених) з фортепіанним супроводом; заспівати нескладну знайому пісню без супроводу; заспівати найпростішу розспівку в двох різних тональностях; визначити рух мелодії вгору-вниз на прикладі відрізку звукоряду з пісні; визначити більш високі і низькі звуки (в межах квінти-терції), які виконуються по черзі (опитування індивідуальне); відповісти, чи правильно заспівала пісню інша дитина.

Музично-ритмічні рухи: виразно передати образ різних персонажів під музику незнайомих творів різного характеру за вибором педагога; станцювати парний танець (діти спостерігають та дають оцінку, її уточнює дорослий); скласти танець за попередньо задуманим планом (діти розбиваються по парах і домовляються, які рухи виконувати, інші оцінюють якість рухів); імпровізувати танець, використовуючи знайомі елементи народного танцю; інсценізувати незнайому пісню в русі, знаходячи свої способи рішення (дорослий співає пісню, дитина імпровізує, їй пропонується не повторювати рухи інших).