Малювання, ліплення, аплікація – важлива складова естетичного виховання дитини

10,0 т.
Малювання, ліплення, аплікація – важлива складова естетичного виховання дитини

Засвоюючи різні види образотворчої діяльності - малювання, ліплення і аплікацію, діти отримують можливість створювати зображення предметів і явищ дійсності. Це дозволяє їм активно, творчо виражати життєві враження, своє розуміння предметів, явищ, подій, емоційне ставлення до них.

Формуючи і вдосконалюючи образотворчу діяльність дітей, дорослий здійснює різні сторони виховання - сенсорне, розумове, естетичне, моральне, трудове. Основне значення ця діяльність має, звичайно, для естетичного виховання.

Завдання художнього виховання щодо зображувальної діяльності полягають у тому, щоб дорослий зміг правильно організувати її, керувати всіма процесами, пов'язаними зі створенням виразного образу: розвивати естетичне сприйняття предмета, збагачувати уявлення про загальний вигляд і властивості предмета, формувати здатність втілення задуму у малюнку, ліпленні, аплікації шляхом використання виразних властивостей фарб, ліній та форм.

Видео дня

У малюванні основними засобами створення виразного образу є колорит, форма, композиція.

Виразність образів у ліпленні - в пластичній формі зображення - визначається їх динамічністю, гармонійною пропорційністю, чіткість силуету. Завдяки пластичності матеріалу (глини, пластиліну) дитина в процесі ліплення може виправити зроблене, що полегшує процес навчання.

Аплікація - декоративна і силуетна форми зображення. У тому вигляді, в якому вона використовується в роботі з дітьми дошкільного віку, це процес вирізування з паперу і наклеювання вирізаних частин або цілих фігур. Діти розкладають і наклеюють як зображення предметів, так і нескладні візерунки. Основними художніми засобами аплікації є колір, його поєднання, композиція, виразність силуету.

Зображувальна діяльність дітей від 2 до 7 років значно вдосконалюється. Елементарні дії з олівцем, глиною, папером перетворюються; розвиваються впізнавання, називання, образне сприйняття створених форм; діти переходять до втілення своїх задумів. Потім у створеному дитиною образі (в малюнку, ліпленні, аплікації) знаходить відображення те суттєве, що особливо характерно для даного предмета і явища, і те, що зацікавило і схвилювало дитину. У зв'язку з цим образ не тільки набуває певні образотворчі риси, але і стає виразним.

У образах, створених старшими дошкільниками в процесі образотворчої діяльності, дійсність постає у всій її багатогранності й багатстві, вона є джерелом дитячої творчості. В малюнку, ліпленні, аплікації діти широко використовують різноманітні зображувально-виразні засоби.

disclaimer_icon

Материалы на этом сайте рекомендованы для общего информационного использования и не предназначены для установления диагноза или самостоятельного лечения. Медицинские эксперты MedOboz гарантируют, что весь контент, который мы размещаем, публикуется и соответствует самым высоким медицинским стандартам. Наша цель – максимально качественно информировать читателей о симптомах, причинах и методах диагностики заболеваний. Призываем не заниматься самолечением, а для диагностики заболеваний и определения методов их лечения советуем обращаться к врачам.

Популярные врачи

Лекарства