Чому освіта із професійною орієнтацією - майбутнє української науки?
Від біології до науки: "БіоШкола" об'єднує молодь для інновацій
Нещодавно у Білій Церкві на базі фармацевтичного заводу "Біофарма" стартував унікальний освітній проєкт "БіоШкола", який об’єднав призерів Всеукраїнської олімпіади для поглибленого вивчення біології. Це перша спеціалізована школа в Україні, яка повністю відповідає європейським стандартам, надаючи можливість не лише отримувати теоретичні знання, але й застосувати їх на практиці.
В рамках освітньої програми, яка включає залучення найкращих фахівців за спеціалізаціями біохімія, біофізика, генетика, молекулярна біологія, учні "БіоШколи" відвідали Київський національний університет ім. Т. Г. Шевченка. Ректор університету Володимир Бугров провів для учнів екскурсію, розповівши історію університету та його досягнення.
Пан Бугров також поділився з нами своїми думками щодо важливості подібних освітніх проєктів задля розвитку та самореалізації української молоді в нашій країні, процвітання науки, нових технологій та економіки Україні.
Фундаментальні науки - основа розвитку економіки
Організатори "БіоШколи" пишаються тим, що за короткий проміжок часу їм вдалося створити унікальний, інноваційний освітній проєкт із дотриманням європейських стандартів навчання. Мовляв, із появою подібних освітніх стартапів Україна стає осередком для підготовки та розвитку молодих науковців в галузі біології та хімії саме в нашії країні, не виїжджаючи за кордон.
"У нас надзвичайно великі амбіції створювати компанії світового рівня, однак, на жаль, я маю відзначити, що нині немає з ким це втілювати. Тому я тут, надія на вас! Я бачу ваше бажання, я розумію ваші надпотужні результати", - зазначав президент компанії "Біофарма Плазма" Костянтин Єфименко, звертаючись до учасників Всеукраїнської олімпіади з біології ще до відкриття "БіоШколи".
На думку ректора КНУ імені Т. Г. Шевченка Володимира Бугрова, основу господарства економіки та національної безпеки будь-якої країни становлять саме фундаментальні науки, які закладають можливості для розвитку виробництва та розвитку технологій. При цьому вкрай важливо, щоб місточок між виробництвом, бізнесом, освітою і школою був незламним.
"Є чимало компаній, які підтримують школи, освітні проєкти, дослідження бізнесу. Однак в такому п'ятикутнику, як бізнес, виробництво, освіта, наука і школа, мабуть, на сьогоднішній день це вдалося зробити лише компанії "Біофарма", яку очолює випускник КНУ ім. Т. Г. Шевченко Костянтин Єфименко", - говорить пан Бугров.
Ректор також наголошує: "Для нас це надзвичайно важливий аспект, адже наш університет - дослідницький, і для нас украй важливо, щоб до нас приходили вмотивовані абітурієнти, які могли б витримувати нашу непросту програму".
Професійна орієнтація: відмінність між освітою та професією
Зустріч зі школярами "БіоШколи"Володимир Бугров вважає важливою подією, як для самих учнів, так і для університету та України загалом. На думку ректора, студентів із таким рівнем підготовки з радістю приймуть будь-які європейські університети та дослідницькі установи, однак для нашої країни важливо, щоб вони розвивалися та будували кар’єру саме у нас:
"Якщо ми говоримо про відбудову та відновлення, то за цими хлопчиками та дівчатками - майбутнє України! Адже через 5, 7, 10 років вони будуть створювати нові знання, нові технології. Вони будуть будувати майбутнє нашої країни, за яку нині воюють захисники та захисниці на фронті".
Ректор впевнений, що освіта на базі професійної орієнтації - запорука успіху студентів, викладачів та країни в цілому. Однак, на думку Бугрова, сьогодні школа практично не займається професійною орієнтацією.
"Це велика проблема, адже ми маємо розуміти відмінність між освітою та професією. Наприклад, на Давоському економічному форумі говорять про те, що навчання в університеті має готувати студентів до шостого чи сьомого робочого місця. Тому ми маємо орієнтувати не просто на певні професії чи посади, а на професії в розрізі знань, умінь та навичок", - підкреслює Бугров.
Освіта і успіх в житті: чи є зв’язок?
Якщо звернути увагу на рекламу закордонних університетів, вони залучають студентів наступною думкою: після завершення навчання ти будеш успішною людиною! Ось, що нам насправді бракує! Вони не називають конкретної професії, а акцентують на тому, що ти будеш успішною людиною, - зазначає Бугров.
"На мою думку, потрібно працювати як із вчителями, так і зі школярами, пояснюючи, що насправді таке фундаментальна, якісна освіта... Я знаю чимало людей з історичною освітою, які успішно працюють журналістами, політологами, радниками. Ці люди вміють аналізувати й працювати із причинно-наслідковими зв'язками", - говорить ректор.
Людина, яка вміє аналізувати, яка бачить закономірності в причинно-наслідкових зв'язках, може себе реалізувати в зовсім неочікуваних спеціальностях, - впевнений Бугров.
Головна мета сучасного освітнього проєкту "БіоШкола" у тому, щоб її випускники вступали в найкращі університети нашої держави та світу, щоб вони поверталися в Україну й створювали успішні стартапи світового рівня. Організатори школи сподіваються, що науково-освітні заходи такого рівня допоможуть виховати професійних експертів та підтримати розвиток науки та інновацій у нашій країні, в якій саме активна молодь є рушійною силою.