Шокуючий час за моніторами: діти під час пандемії COVID-19
Як показало дослідження, опубліковане в JAMA Pediatrics, під час пандемії у США діти проводили за екранами в середньому 7,7 години на день, не рахуючи часу, що використовується для шкільних занять. Про подробиці проведення ABCD Study – найбільшого довгострокового дослідження розвитку мозку та здоров'я дітей, та його результати в Medscape розповів доктор медицини з Єльської школи медицини Ф. Перрі Вілсон.
Коментуючи результати дослідження Вілсон зазначив, що з 24 годин на добу у дітей 8 годин відводилося для сну, 6 – для школи, 8 – для перегляду контенту з екрана. 2 години на день що залишилися, діти витрачали на домашнє завдання, позакласні заняття, вихід на вулицю, прийом їжі, особисту гігієну та спілкування з іншими людьми.
Це середні показники, стандартне відхилення становить 6 годин, це означає, що 16% дітей проводять понад 13 годин на день за екраном, не пов'язаним зі школою.
Як проводилося дослідження
Дослідження ABCD – "Когнітивний розвиток мозку підлітків" – тривале багатоцентрове платформне дослідження, у якому проводиться низка аналізів дітей у міру їх розвитку віком від 9 до 20 років. У поточному дослідженні вивчалися відповіді на стандартизоване опитування екранного часу у трохи понад 5400 дітей віком від 12 до 13 років.
Як зазначає Вілсон, результати можуть бути дещо неточними, оскільки діти можуть округляти оцінки свого екранного часу до цілого числа годин. Автори також підсумовують екранний час, виділений на різні дії, наприклад час, витрачений на відеоігри, і час, витрачений на перегляд телепередач. Оскільки сучасні багатозадачні підлітки можуть робити й те, й інше одночасно, підсумовування тут може бути не доречним.
Попри ці обмеження, результати показали цікаві дані. Діти більшу частину свого часу проводять за переглядом потокового відео та іграми, при цьому менше часу, за очікуваннями Вілсона, у соціальних мережах.
Дівчата використовували екрани приблизно на годину менше, ніж хлопчики, діти з більш освіченими або більш забезпеченими батьками також рідше користувалися моніторами.
Щоб оцінити вплив використання екранів, дослідники вивчили анкети психічного здоров'я. Після коригування з урахуванням демографічних і батьківських факторів діти, які використовували більше екранів, як правило, повідомляли про гірше психічне здоров'я і більш високий рівень стресу, меншу соціальну підтримку і погану поведінку.
Такий рівень використання екрана є ненормальним. Це ж опитування, проведене до пандемії, показало, що в середньому діти проводять перед екраном 3,8 години на день. Під час пандемії кількість годинника екранного часу подвоїлася.
Причини цього є очевидними. Коли громадські заходи та спорт виявилися недоступними, а вечірки та побачення стали сприйматися як ризик для поширення інфекції, у дітей з'явилося більше вільного часу. І порожнечу, що виникла, заповнили екрани.
Вілсон, як і дослідники, розраховують, що після вакцинації дітей та зниження ймовірності поширення COVID-19 життя повернеться до нормального русла, і кількість годин екранного часу скоротиться.
Однак він вказує, що не можна забувати про когнітивну шкоду, яку пандемія завдала цій групі дітей. Від закриття шкіл до скорочення соціалізації та багато годин переглядів відео в TikTok – наслідки пандемії для молодого покоління, можливо, не будуть повністю оцінені протягом десятиліть.