ЦІКАВА МАТЕМАТИКА ДЛЯ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНЯТ: Порівняння предметів за величиною. Частина 2

16,9 т.
ЦІКАВА МАТЕМАТИКА ДЛЯ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНЯТ: Порівняння предметів за величиною. Частина 2

Велике значення в розвитку дітей старшого дошкільного віку мають вправи на знаходження предметів однакової величини за різними параметрами.

Підготуйте іграшки, будь-які інші предмети, запропонуйте дитині їх розглянути та знайти предмети однакової висоти, товщини, довжини і ширини.

Ви можете дозволити дитині користуватися додатковими предметами, торкатися руками, прикладати до предметів пальці. Вправляння дитини в підборі пар предметів за величиною формують у неї вміння оцінювати величину предмета на око, активізують її словник, що відображає поняття величини: довгий, короткий, рівні за довжиною, широкий, вузький, рівні за шириною тощо.

Видео дня

З цією метою можна провести гру «Наведи лад».

Для прикладу візьмемо для гри вирізані з картону лижі різного розміру. Дорослий говорить дитині, що в дитячому садку дуже люблять кататися на лижах. Їх завжди ставлять попарно. Але якийсь бешкетник вирішив пожартувати і перемішав всі лижі. Допоможи дітям розставити лижі попарно і по порядку від найбільшої пари до найменшої.

Дитина вчиться порівнювати предмети на око, на дотик із закритими очима, а також за допомогою міри.

Дуже корисні вправи, що вимагають від дитини прояву кмітливості. Наприклад, пропонуємо дитині знайти в ряду предметів місце пропущеного або знайти зайвий предмет у впорядкованій групі.

Гра «Вгадай, де пропущено»

Підготуйте 5 кольорових смужок різних за довжиною (з картону, паперу, тканини). Одну смужку відставте. Нехай дитина уважно розгляне смужки і скаже, на якому місці по порядку має лежати відсутня смужка.

Гра «Чиї черевики?»

Запропонуйте дитині оцінити на око величину черевиків і визначити, кому вони належать (мамі, татові, дитині). Хоча в цьому віці багато уваги потрібно приділяти саме розвитку окоміра (порівнянню предметів на око), не слід забувати і про те, яке важливе значення мають вправи у вимірюванні за допомогою зразка - умовної міри. Умовною мірою можуть бути різні предмети: кроки, долоньки, смужки, палички, чашки, баночки та ін.

Завдання на вимірювання знайти нескладно: оцінити відстань, визначити, хто далі кинув м'яч, шишку; розкласти ґудзики на однаковій відстані один від одного, виміряти об’єм, розділити на частини з допомогою умовної міри. У цих випадках дитина може вимірювати довжину кроками, долонями, пальцями; об’єм - ложкою, чашкою, склянкою. У процесі виконання завдання дорослий пояснює дитині деякі правила вимірювання: вимірювати по прямій; починати вимірювання від будь-якого кінця довжини, відстані тощо.

Дуже важливо для розвитку дитини ознайомити її з залежністю результату вимірювання одного і того ж предмета (відстані) від величини міри.

Наприклад, на прогулянці батько пропонує дитині виміряти відстань від доріжки до пісочниці. Дитина говорить результат: сім кроків. «А зараз ми перевіримо»,- каже тато. І своїми значно більшими, ніж у дитини, вимірює кроками цю ж протяжність. Звичайно, результат виходить інший - всього п'ять кроків. Знову вимірює дитина і знову виходить сім кроків. «У чому ж справа? Правильно,- каже тато,- кроки-то у тебе значно менші, ніж у мене, ось і вийшов результат більший. А як ти думаєш, якщо цю дощечку ми будемо вимірювати кожен своєю долонькою, у нас результат вийде однаковим? А у кого результат вимірювання буде більший: у тебе чи в мене? Чому? Давай перевіримо...»

Можна запропонувати ще кілька різних завдань і підвести дитину до розуміння залежності результату вимірювання від величини міри. При цьому слід підкреслити зворотну залежність: при вимірюванні одного і того ж предмета, чим більше міра, тим менше результат вимірювання і навпаки.

У такій розмові доречно нагадати дитині ситуацію з мультфільму про мавпочку, папугу і удава; коли удав сказав, що «у папугах він довший». Дитина може пояснити, чому так.

Батьки повинні звертати увагу на правильність і точність вживання слів-термінів, що характеризують величину. Величина предмета все частіше оцінюється числом, кількістю умовних мір. Це створює у дитини сприятливі передумови для встановлення надалі зв'язку між рахунком і вимірюванням.

disclaimer_icon

Материалы на этом сайте рекомендованы для общего информационного использования и не предназначены для установления диагноза или самостоятельного лечения. Медицинские эксперты MedOboz гарантируют, что весь контент, который мы размещаем, публикуется и соответствует самым высоким медицинским стандартам. Наша цель – максимально качественно информировать читателей о симптомах, причинах и методах диагностики заболеваний. Призываем не заниматься самолечением, а для диагностики заболеваний и определения методов их лечения советуем обращаться к врачам.

Популярные врачи

Лекарства