ЦІКАВА МАТЕМАТИКА ДЛЯ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНЯТ: Знайомимо дитину з цифрами

39,3 т.
ЦІКАВА МАТЕМАТИКА ДЛЯ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНЯТ: Знайомимо дитину з цифрами

Велике значення в розвитку уявлення про число має ознайомлення дитини з цифрами. Спочатку слід ознайомити її з першими п'ятьма цифрами(1, 2, 3, 4, 5).

Дорослий пропонує дитині поставити на стіл окремі іграшки, перерахувати їх і сказати, що їх по одній: одна лялька, одна лисичка, один м'яч. «Щоб знати, скільки тут ляльок, лисичок, м'ячів, можна намалювати ці предмети, а можна записати знаком. Він називається цифра». Треба ще кілька разів повторити, що знак, який на листі позначає кількість предметів, звуків, рухів, тобто яке-небудь число, називається цифрою. Так, число 1 на письмі позначається цифрою 1. Покажіть дитині цей знак-цифру. Розгляньте її графічне зображення. Нехай дитина кілька разів обведе пальчиком по контуру, «напише» її в повітрі, заштрихує, обведе олівцем, викладе з паличок.

Видео дня

Іншим разом можна ознайомити дитину з цифрою 2. Так само, як і на першому занятті, дитина спочатку утворює множину з двох елементів: дві кулі, дві матрьошки, а поруч з ними дорослий ставить цифру 2. Дитина розглядає її, намагається відтворити (обвести по контуру, зафарбувати, виліпити з пластиліну тощо). Аналогічно слід провести ознайомлення з цифрами 3, 4, 5.

В результаті утворюється числовий ряд: 1, 2, 3, 4, 5.

Інші цифри дитина засвоює одночасно з утворенням числа і рахунком в межах даного числа. Так, ознайомлюючи дитину з утворенням числа 6, як і раніше, спочатку створюємо дві менших множини. Наприклад, на картці - аркуші паперу - дитина розкладає зліва в ряд п'ять червоних кружечків, а під ними - п'ять синіх, перераховує їх, порівнює за кількістю і встановлює, що їх порівну, по 5. «А тепер додай один червоний кружечок і порахуй». Дитина рахує. «Правильно, їх стало шість. Де кружечків більше, там, де їх п'ять або там, де їх шість? Звичайно шість кружечків більше, ніж п'ять. Як утворилося число 6? Коли до 5 додали ще 1 кружечок».

Потім дитина вправляється в рахунку предметів, звуків, рухів в межах 6. Наприкінці дорослий показує їй цифру 6. Дитина запам'ятовує її зображення і ставить в ряд з іншими. Так, поступово числовий ряд або простіше - ряд чисел збільшується. При ознайомленні дітей з цифрами необхідно звернути увагу на те, що деякі цифри дуже схожі по зображенню, тому діти їх плутають. Так, дуже схожі цифри 1, 4 і 7; 2 і 5; 3 і 8; 6 і 9.

Перш ніж ознайомити дитину з числом десять, треба показати їй, як на письмі позначається порожня множина, тобто нічого. Дорослий пропонує дитині перерахувати яблука у вазі, а потім пригостити ними ляльок: одне яблуко мишці, одне - кішці і одне яблуко - зайчику, а у вазі не залишилося нічого. «Це теж можна записати цифрою – говорить дорослий. - На листі нічого позначається цифрою нуль, а схожий він на витягнуте коло або овал. Нуль слід поставити самим першим зліва в ряду інших цифр. Тоді вийде ряд, починаючи з нуля: 0, 1,2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9».

Далі слід пояснити дитині, як утворюється число 10. Воно утворюється з 9 із додаванням одиниці, одного елемента. Дитина рахує в межах 10, порівнює дві множини, в одній з яких дев'ять, а в іншій - десять елементів, встановлює більшу і меншу кількість. «А на листі число 10 записується двома цифрами: 1 і 0. Ось так: 10». Тепер дитина частіше буде оперувати числами і цифрами. Вона перераховуватиме різні множини і співвідноситиме їх з відповідними числами, фіксуватиме й «записуватиме» цифрами. Щоб закріпити матеріал, можна запропонувати наступні ігри: «Назви сусідів», «Яке число пропущено», «Рахуй далі».

«Назви сусідів»

Для цієї гри потрібні картки, поділені на три частини. У середній частині написана цифра, а дитина знаходить попереднє і наступне числа і повинна поставити в порожні клітини цифри, що позначають меншу і більшу кількість.

«Яке число пропущено»

Цю гру можна розглядати як варіант першої гри. Але в картках написані цифри в крайніх клітинах (ліворуч і праворуч). Дитина повинна визначити, яке число пропущене, знайти потрібну цифру і закрити порожню клітку.

«Порахуй далі»

Дорослий показує дитині картку з цифрою, а дитина повинна рахувати від цього числа. Наприклад, відкривається цифра 5, а дитина рахує: 6, 7, 8, 9, 10.

В цих іграх діти вправляються в рахунку, в них закріплюються знання про цифри, числах та відношення між суміжними числами.

Слід звернути увагу на те, що вправи на вдосконалення вміння рахувати повинні бути регулярними. Дитина рахує предмети, звуки, рухи, використовуючи кількісні та порядкові числівники один, два, три, чотири і т. д. і перший, другий, третій і т. д. Для того, щоб закріпити порядковий рахунок, дитині можна запропонувати ігри «Який по порядку», «На якому місці». Для цього на столі розставляють в один ряд іграшки. Дитину запитують: «На якому місці м'ячик?», «Який за рахунком їжачок?», «Хто перший? Третій?»

В результаті різноманітних вправ дитина повинна запам’ятати, що кількість абсолютно не залежить від величини предметів, що утворюють множину, і від відстані між ними. Отримані дитиною знання і вміння потрібно закріплювати. Ось ви з нею на кухні, в домашній майстерні. Не забувайте про це. Вправи на кількісний і порядковий рахунок в побутових умовах зроблять знання і вміння дитини більш усвідомленими.

disclaimer_icon

Материалы на этом сайте рекомендованы для общего информационного использования и не предназначены для установления диагноза или самостоятельного лечения. Медицинские эксперты MedOboz гарантируют, что весь контент, который мы размещаем, публикуется и соответствует самым высоким медицинским стандартам. Наша цель – максимально качественно информировать читателей о симптомах, причинах и методах диагностики заболеваний. Призываем не заниматься самолечением, а для диагностики заболеваний и определения методов их лечения советуем обращаться к врачам.

Популярные врачи

Лекарства