Вивчаємо вірші, розвиваємо виразність та образність мовлення у дітей старшого дошкільного віку

9,4 т.
Вивчаємо вірші, розвиваємо виразність та образність мовлення у дітей старшого дошкільного віку

Для розвитку образності та виразності мовлення, активізації поетичного слуху слід використовувати творчі завдання. Характер і зміст творчих завдань визначаються конкретними цілями, які ставить перед собою дорослий.

Для старших дошкільників можливі наступні варіанти завдань:

1. Загадування і відгадування загадок. Ці завдання розвивають кмітливість, спостережливість. Діти з задоволенням приймають цю гру. Вони люблять не тільки загадувати відомі їм загадки, але і придумувати свої. 2. Читання напам'ять прислів'їв, приказок. Завдання розвивають навички стисло, чітко, ясно й образно висловлювати свої думки і разом з тим здатність вловлювати поетичність, мелодійність, ритмічність мови, так як прислів'я та приказки побудовані на співзвуччях. 3. Придумування визначень до заданого слова («ліс» - «дрімучий», «непрохідний», «темний» і т. д.). 4. З допомогою конкретних творчих завдань можна розвинути почуття рими, розуміння особливостей віршованих форм. Наприкінці ознайомлення з художнім твором можна запропонувати дітям словесну гру: придумати слова, схожі за звучанням. Дорослий називає слово, а дитина римує його з іншими словами («сосна» - «красна», «весна»; «сад» - «виноград» тощо).

Видео дня

Заучування віршів

Існує ряд ефективних методичних прийомів, які можна використовувати під час вивчення зі старшими дошкільниками віршів напам‘ять:

1. Проведення попередньої бесіди про події, явища, пов'язані з темою вірша. 2. Художнє читання. 3. Бесіда за текстом вірша, в ході якої запитання дорослого сприяють сприйняттю вірша, єдності його змісту і форми, виявляють емоційне ставлення дитини до прочитаного. 4. Показ картинки за темою твору для більш глибокого осмислення тексту дитиною. 5. Повторне читання вірша дорослим. 6. Прослуховування аудіозаписів віршів у виконанні майстрів художнього читання.

Перевірка художньо-мовленнєвих вмінь, знань і навичок, отриманих старшими дошкільниками

Дорослим періодично слід з'ясовувати, як діти сприймають художні твори, чи можуть оцінювати сюжет, дії героїв (співчувати позитивним, засуджувати негативних), зіставляти нові твори з відомими, розрізняти зображувально-виразні засоби - особливості сюжету, композиції, образні вирази (епітети, порівняння). Перевірка проводиться в бесіді з розказаною дитиною казкою. Дорослий з'ясовує також, які сюжети і жанри дитині подобатюься (казка, розповідь, вірш) і чому. Вміння розрізняти жанрові особливості можна перевірити, запропонувавши дітям гру, в якій жанри умовно позначають, наприклад, трьома кульками різних кольорів. Дорослий читає твір, а дитина повинна визначити, що прочитано, і взяти відповідну кульку. Під час перевірки виявляються вміння дітей виразно читати вірші, правильно, у відповідності зі змістом, використовувати інтонацію, логічні наголоси, темп.

disclaimer_icon

Материалы на этом сайте рекомендованы для общего информационного использования и не предназначены для установления диагноза или самостоятельного лечения. Медицинские эксперты MedOboz гарантируют, что весь контент, который мы размещаем, публикуется и соответствует самым высоким медицинским стандартам. Наша цель – максимально качественно информировать читателей о симптомах, причинах и методах диагностики заболеваний. Призываем не заниматься самолечением, а для диагностики заболеваний и определения методов их лечения советуем обращаться к врачам.

Популярные врачи

Лекарства