В Україні змінили порядок виклику лікаря додому: як це буде
В Україні ввели новий порядок виклику лікаря додому. Тепер лікар не зобов'язаний буде їхати до хворого, якщо вирішить, що це зайве.
За словами медиків, таким чином лікар зможе відсівати уявних хворих, яким просто лінь їхати в лікарню, передає "Сегодня".
"Не раз доводилося зустрічати уявних хворих, що йдуть додому з магазину, зайняті садовими роботами або зовсім цілувати зачинені двері, оскільки про скасування виклику забули попередити. Окрема категорія - халявщики, які розраховують на отримання документації без черг і з доставкою до дверей. І я стикалася на своєму шляху з тими, кому була потрібна просто довідка", - розповіла доктор Катерина Островська.
Читайте: Нові правила звернення до лікарів в Україні: відповіді на популярні питання
При цьому відповідальність за лікування на дому лягає на плечі сімейного лікаря, коли пацієнти самі відмовляються від госпіталізації в стаціонар. Також мінусом виклику лікаря додому назвали те, що в чужій хаті лікар не може себе захистити.
Виправданим медики вважають виклик лікаря додому для інвалідів і нетранспортабельних пацієнтів.
Самотні неплатоспроможні старі не можуть дозволити поїздку туди-назад в амбулаторію.
Тепер лікар буде визначати, їхати до хворого чи ні по телефону. Він буде дізнаватися у пацієнта, що трапилося і сам приймати рішення, чи є стан загрозливим, чи варто їхати до хворого, або пацієнт може прийти до лікаря сам.
Кожна медустанова буде самостійно визначати механізм виклику лікаря додому.
Лікар не звітуватиме про відвідування всіх пацієнтів, які звернулися в реєстратуру. Все зведеться до кількох цифр в день: загальна кількість звернень дорослих і дітей, і кількість візитів до пацієнтів додому.
Раніше лікарі замість того, щоб прийняти більше пацієнтів в обладнаному кабінеті, були змушені їздити на виклики. В ході реформи кожен українець підпише декларацію з лікарем. Доктор буде "вести" тих пацієнтів, з якими підписав договір.
При цьому лікар Тимофій Бадіка назвав дві проблеми, які можуть виникнути з викликом лікаря.
По-перше, лікарі можуть проігнорувати цю норму і продовжувати виїзди на виклики.
По-друге, може бути різко негативна реакція пацієнтів.
Також лікар не завжди зможе вірно по телефону визначити стан пацієнта.
"Безсумнівно, існують "трамвайні" діагнози, коли побачивши пасажира, з першого погляду визначаєш хворобу. Однак перукарі не стрижуть по телефону, а лікар шляхом одного лише опитування не здатний оцінити всю ситуацію і призначити точне і ефективне лікування, так, як це могло бути при особистому контакті. Інакше навіщо було винаходити складні методи діагностики, пальпацію та аускультацію коли розмовного жанру виявляється досить? " - підсумувала Островська.
Як повідомляв "Обозреватель", раніше стали відомі нюанси укладення договорів з лікарями.