Novus: як заробити на обмані

Novus: як заробити на обмані

До війни в Україні розгорнулася активна конкурентна боротьба між мережами супермаркетів. Мережа "Novus" входила до трійки лідерів - протягом багатьох років він вважався серед кращих за зручністю, асортиментом, а також якістю товарів та обслуговування.

Власником компанії "Novus" є громадянин Литви Раймондас Туменас. Він заснував її разом з іншим литовським громадянином (нині покійним) Ігорем Беззубом у 2008 році. Партнери також були власниками виробництва соків "Сандора", який згодом продали компанії PepsiCo.

Вже у 2009 році в тоді ще не окупованому Криму відкрився перший супермаркет "Novus" в Україні. Однак після окупації півострова у 2014-му році власники "Novus" відмовилися йти з Криму, заявивши, що для них "бізнес поза політикою" і вони "підуть за своїми покупцями" - тобто за грошима.

Відео дня

Про те, як із щирої та чистої любові до грошей литовський власник "Novus" Раймондас Туменас не побажав піти з окупованої Росією української землі, ми розповімо наприкінці нашого розслідування.

Але почнемо ми з того, що нас як споживачів торкнулося безпосередньо – з різким падінням рівня сервісу в "Novus", особливо останнім часом. Важко собі уявити, що замість крутого з претензією на "європейськість" обслуговування останнім часом "Novus" скотився до епохи СРСР, коли вас легко могли облаяти, підсунути зіпсований товар, і похід за продуктами був до снаги лише загартованим людям із міцним здоров'ям та нервами як сталеві канати.

Отже, далі – про те, з яким потворним обслуговуванням та повною відсутністю сервісу вам доведеться зіткнутися, якщо ви захочете купити що-небудь у супермаркеті мережі "Novus".

Головний девіз компанії "Novus": якість товарів та обслуговування на совісті покупця

Хоча вже в довоєнний період якість товарів та послуг у мережі супермаркетів "Novus" значно знизилася, те, що там відбувається зараз – це просто пекельний треш. Як ми вже казали, подібне було лише в СРСР, куди нам точно повертатись не хочеться. При цьому в даному супермаркеті – найвищі ціни на товари, якість яких, на жаль, надто часто – на ризику покупця.

Книга скарг цього маркету рясніє скаргами на тривале очікування продавців. Але є й інші – цікавіше.

"Novus" та клієнтоорієнтованість – поняття несумісні

Здавалося б, кожен може помилитися. Але що відрізняє справді хороший сервіс від його повної відсутності – це як реагують на скарги у тому чи іншому закладі.

На жаль, вміння швидко і чемно вирішувати проблеми, що виникають - не коник даного рітейлера.

Зокрема, один із наших журналістів мав нещастя зіткнутися із подібним "сервісом". Справа була у головній київській точці "Novus" - у ТРЦ Retroville, за адресою пр. Перемоги, 47. Це той самий ТРЦ, до якого 20 березня прилетіла російська ракета. За цією ж адресою, до речі, зареєстровано юрособу ТОВ "НОВУС УКРАЇНА".

"Novus" тоді постраждав мало, але все ж таки був закритий аж до недавнього часу.

Здавалося б, відновлення роботи величезного та популярного супермаркету – річ позитивна, але кількість покупців різко зменшилася, а конкуренція велика, тому треба боротися за кожного клієнта.

Однак у "Novus", зважаючи на все, так не вважають.

Як приклад – згадане відвідування супермаркету нашим журналістом. Спочатку йому продали півкіло смердючого лосося. А коли обурені покупці прийшли повертати гроші за товар – розпочався формений цирк.

Спочатку журналіст попросив охоронця покликати менеджера. Однак, мабуть, оскільки постраждалий не вимахував бейджиком "PRESS", охоронець замість допомоги послав його подалі, обурившись у дусі "а чого це ви тут ходите" чи "що треба". Касири спілкувалися з покупцями у тій самій хамській манері, як і охоронець. Більше того – понюхавши гнилу рибу, від якої тхнуло, касир ще мала нахабство говорити – "нічого такого нормальна риба". Але пробувати її чомусь відмовилася.

Novus: як заробити на обмані

Як виявилося, ніхто не хотів з'ясовувати причини того, як так сталося, що замість свіжої риби покупцю підсунули якусь смердючу масу. Всі просто кивали один на одного і в грубій манері "відгавкувалися" від постраждалих. Безглуздо прочекавши менеджера протягом півгодини, довелося зробити дзвінок на "гарячу лінію". І тільки після цього прийшов менеджер і вислухав, у чому проблема.

Novus: як заробити на обмані

Проте він не став розбиратися в проблемі і просто вибачився. А дізнавшись, що постраждалий покупець журналіст, гроші повернули зі швидкістю світла, ще й кешем, порушуючи всі правила (адже за товар було сплачено карткою).

Novus: як заробити на обмані

Ось такі установки для вирішення конфліктів у "Novus". Не з'ясовувати причину проблеми, не привести до тями касирів, продавців і особливо охоронців, - ні. Швидко заткнути рота покупцю, і все шито-крито.

На жаль, маємо розчарувати – такий підхід не дає жодних гарантій, що подібного не станеться знову. Більше того – впевнені, що в подібній ситуації завтра може бути хтось із вас, адже жодних висновків менеджментом не було зроблено. І не кожен із ошуканих покупців буде журналістом, яких у подібних конфліктах справді побоюються. Скільки ще нещасних купили рибу, що згнила, і давилися нею, з ризиком потрапити в інфекційку або просто викинули її на смітник.

І подібне трапляється не тільки в Novus ТРЦ Retroville. Те саме відбувається і в інших маркетах цього "елітного" рітейлу, у тому числі в столиці.

Novus: як заробити на обмані

Це все не тільки неприємно, але й дуже небезпечно, адже є ризик, що поганим товаром отруїться, наприклад, вагітна жінка чи дитина. І ніхто тоді не відповість за можливі тяжкі наслідки для їхнього здоров'я.

У чому причина повної відсутності сервісу в супермаркетах мережі "Novus"?

У "Novus" однаково не поважають як клієнтів, так і співробітників

Причини хамства касирів, спроби підсунути покупцеві гнилля і бидлувате нахабство касирів і охоронців - це наслідки такого ж огидного ставлення й великого менеджменту до рядових співробітників.

Як показало невелике журналістське розслідування, справи зі співробітниками у "Novus" чим далі, тим гірші. Виявляється, у компанії безпосередньо заохочується хамське ставлення співробітників до клієнтів – касирів за скарги на них якщо не преміюють, то як мінімум допомагають їм зберегти робоче місце:

Novus: як заробити на обмані

Менеджмент відразу спробував заткнути рота "нахабним наклепникам", зажадавши подробиць. Ох, краще б він цього не робив... "Приклади хочете? Обзивати колегу нецензурною лайкою на весь торговий зал це нормально? Кричати матом на продавця втричі старшого за неї теж заздрість?!? Посилати на 3 літери касира з сигаретної каси і ображати матюком при покупцях з дітьми теж так собі?"

Novus: як заробити на обмані

Зрозуміло, касири так само поводяться і з покупцями. Ось що розповіла клієнтка Ольга: "Абсолютно неадекватна жінка, яка кричить на клієнтів. Робити зауваження з криком, на мій запитання: Чому Ви кричите" відповіла: Це я ще не кричала!!! Маю дуже неприємне враження від атмосфери.

Novus: як заробити на обмані

Деякі зізнання співробітників проливають світло на те, як так могло статися, що на прилавок потрапляють неякісні продукти. Можливо, їх приготуванням взагалі вантажники займалися – адже навантажувати співробітників чужою роботою тут вважається нормою: "Мій чоловік влаштувався вантажником, спочатку було все гаразд, але потім на його плечі завалили весь зал магазину за мізерну заробітну плату. залі і слідкує за всім товаром у залі де закінчується продукт йому потрібно все самому доповідати, але як це входити в обов'язки вантажника, мені здається це дві різні професії розвантажити товар і слідкувати за залом".

Дружині вантажника відповів інший співробітник компанії, сказавши, що у "Novus" це норма: "у Хітро**пі управляючі, щоб не брати додаткового продавця-стелажника, перекладають частину роботи на вантажників, а зарплату платять ту саму".

Судячи з коментарів тих, хто ще тільки намагався влаштуватись сюди на роботу, з нормальними співробітниками в "Novus" ще довго буде не все гаразд, бо з таким підходом до підбору кадрів це не дивно.

Novus: як заробити на обмані

Декому пощастило зрозуміти, з ким має справу, ще на співбесіді (просимо прощення за прямоту авторів коментарів): "Прийшов, співбесіда була з директором магазину. Відразу попросив трудову і тут помчало - кожну роботу з трудової сфери, навіщо я там працював яка зп була точний графік роботи, де точно робота знаходилися. У результаті сказав не підходьте через те, що мені не подобається які компанії ви працювали. Я таких закінчених директорів ще не бачив".

Невипадково в рітейлері "Novus" величезна плинність кадрів, - адже кому сподобається, щоб тебе принижували, та ще й за мізерну зарплату?

Можна було б подумати, що те, що відбувається в супермаркетах "Novus" - лише життєві епізоди. Однак, придивившись до історії цієї компанії, ми дійшли висновку, що все це неподобство – результат системної безвідповідальності, що йде від керівництва компанії, адже, як відомо, риба гниє з голови.

Головний девіз власників компанії "Novus": гроші не пахнуть

Коли в 2014-му році гримнула війна і Росія окупувала, а потім і незаконно анексувала Крим. Тоді перед кожною компанією постало питання вибору між грошима та честю.

Що ж обрав власник компанії Novus Раймондас Туменас?

В ім'я великих ідеалів збереження потоків грошенят Туменас, організувавши ланцюжок російських та європейських офшорних компаній, перереєстрував свій бізнес за російськими законами. Це було порушенням санкцій Євросоюзу, але ж гроші – річ для декого свята.

Більше того, "Novus" співпрацював із підсанкційними російськими підприємствами за державними контрактами, що також заборонено санкціями Євросоюзу.

Свій бізнес на анексованому росіянами острові вони вели через українську компанію "Планета Спорт". Її господарем з 2016 року є "ЮБК Трейдінг", яка, у свою чергу, належить кіпрським компаніям Nigazum Holdings і Skopian Holdings, власником якої є литовська "UA "BT Invest", що належить – тадам! - громадянину Литви Раймондас Туменас.

Коло замкнулося. Ми знову "повернулися до наших баранів".

Можливо, балтійський бізнесмен і надалі працював би в анексованому Криму під девізом "гроші не пахнуть", проте незабаром у Литві проти нього розпочалася прокурорська перевірка, ініційована МЗС Литви.

Після тривалих з'ясувань прокурори визнали, що не змогли знайти доказів роботи компаній литовського громадянина в окупованому Російською Федерацією українському Криму. Причина проста – для цього прокурорам Литви довелося б їздити до Криму та контактувати з окупаційною владою, а закони Литви це забороняють.

Вирішивши, що легко відбувся, громадянин Євросоюзу Раймондас Туменас зважився все ж таки позбутися активів у Криму і вже в 2021 році компанія заявила, що "Novus" нарешті піде з окупованої росіянами української землі.

Що цікаво, обидві ці компанії – і Nigazum Holdings та Skopian Holdings – вели справи не лише в Росії, а й в Україні. Зокрема, були бенефіціарами агентства нерухомості "Кшалт", розташованого за тією ж адресою, що й той самий ТРЦ Retroville, який росіяни розбомбили 20 березня 2022 року – на пр. Правди, 47.

Є про що замислитися....

disclaimer_icon
Важливо: думка редакції може відрізнятися від авторської. Редакція сайту не відповідає за зміст блогів, але прагне публікувати різні погляди. Детальніше про редакційну політику OBOZREVATEL – запосиланням...
disclaimer_icon

Матеріали на цьому сайті рекомендовані для загального інформаційного використання й не призначені для встановлення діагнозу або самостійного лікування. Медичні експерти MedOboz гарантують, що весь контент, який ми розміщуємо, публікується й відповідає найвищим медичним стандартам. Наша мета - максимально якісно інформувати читачів про симптоми, причини та методи діагностики захворювань. Закликаємо не займатися самолікуванням, для діагностики хвороб та визначення шляхів їх радимо звертатися за консультацією лікарів.

Популярні лікарі

Ліки