Оптимізація графіка школяра: психолог попередив про небезпеку
Оскільки з початком навчального року інтелектуальне навантаження на дитину різко зростає, його слід збільшувати поступово; щодня кожен школяр повинен мати вільний час - для відпочинку, спілкування з однолітками і формування особистості.
Про це "Обозревателю" розповіла психолог Оксана Павленко.
Вона звернула увагу на те, що під час канікул батьки намагаються не навантажувати дитину інтелектуальними речами, але практично з першого дня навчального року включається все: і школа, і заняття з репетиторами, і гуртки. Це різке збільшення навантаження стає певним стресом для школяра.
Читайте: Україна з 2018 року радикально змінить систему шкільної освіти
У цьому контексті психолог порекомендувала "входити в це навантаження хоча б протягом місяця". Наприклад, "піти на гуртки в середині серпня, якщо це можливо", а заняття з репетитором почати не в вересні, а в жовтні.
Оксана Павленко також підкреслила: "Дитина повинна мати вільний час". "Зараз багато батьків переконані в тому, що цього бути не повинно. Мовляв, тому що це небезпечно, тому що дитина може потрапити в погану компанію, може зайнятися не тим, чим треба, може набратися в інтернеті поганого і т.д. Тому вони забирають у дітей вільний час", - розповіла вона.
Разом з тим психолог зауважила: "Повинен бути час на формування особистості. Коли воно відбувається? У школі, на уроках? Ні. На перервах, коли вони починають взаємодіяти. Дорога зі школи додому - це єдиний вільний час половини наших дітей. І єдина можливість поспілкуватися з друзями. Батьки скаржаться на те, що діти сидять в інтернеті допізна. Але подивіться розклад своєї дитини - хіба у неї є інший час на спілкування з іншими дітьми?"
Читайте: "Розрив шаблону": названа головна проблема випускників шкіл
Вона також констатувала, що часто дитину завантажують "на цілі дні", але "було б бажано залишити якийсь відрізок вільного часу кожен день". "Навіть ми, дорослі, після того як приходимо з роботи, потребуємо якоїсь паузі, щоб прийти до тями. А дитину ми залишаємо без цих зазорів. Ми оптимізуємо її графік. Іноді їй хочеться просто сісти, подивитися телевізор або зайти в інтернет. Нам здається: ну що там може бути цікавого? Але це час, коли вона може про щось подумати, щось проаналізувати. У неї ж в школі є якісь взаємини, вона переживає. Як це не дивно звучить, але дитині потрібен час, щоб відчувати емоції. Особливо це важливо для підлітків, для яких емоції - найголовніше", - підкреслила психолог.
Як писав "Обозреватель", раніше Оксана Павленко поділилася рекомендаціями про те, як зробити так, щоб адаптація дитини в школі пройшла якомога легше.