Скандал у Житомирському онкодиспансері: як захистити свої права

Скандал у Житомирському онкодиспансері: як захистити свої права

Онкологічне захворювання може виявитися лише частиною проблеми, і особливо пригнічує, якщо це відбувається з вини лікарів. Вчора СБУ викрила групу медиків, які змушували хворих оплачувати вартість препаратів, що надаються державою безкоштовно.

Йдеться про медичних працівників Житомирського обласного онкологічного диспансеру, організаторами схеми є завідувач одного з відділень онкоцентру і його колега. Вони призначали онкохворим ліки, одержувані за державною програмою на кожного хворого, при цьому пацієнти повинні були їх купувати в аптеках.

Отримані ліки лікарі списували як видані, після чого їх реалізовували в приватних аптеках кількох обласних центрів. Згідно з наявною у СБУ інформацією, такий круговорот ліків здійснювався протягом як мінімум останніх 6 місяців.

Відео дня

Під час обшуків правоохоронці вилучили велику суму грошей (майже 500 тис. грн готівкою) і партію приготованих для продажу препаратів для лікування раку. Слідство, яке має виявити всіх учасників цієї схеми, триває.

Громадська організація "Пацієнти України", яка об'єднує активістів, що захищають права пацієнтів, підготувала інформаційні матеріали, які можуть допомогти дізнатися свої права і вміти їх відстоювати. Про це вони повідомили на своїй сторінці в ФБ.

Якщо при зверненні до лікаря амбулаторно або в стаціонарі вимагають гроші, потрібно запитати у лікаря, чи є послуга безкоштовною та чи доступний препарат в рамках державного забезпечення. В організації підкреслюють, що найчастіше впевненим в собі пацієнтам лікарі надають правдиву інформацію.

Інформацію можна перевірити, подзвонивши на гарячу лінію за номером 1677, або самостійно уточнити на сайті НСЗУ (Національної служби здоров'я України). Якщо послуга входить до одного з пакетів медичної гарантії, вона оплачена державою в цій лікарні. У такому випадку потрібно написати заяву на ім'я Головного лікаря медустанови з вимогою надати послугу безкоштовно або подати скаргу в НСЗУ.

Дізнатися про доступність препарату в медустанові можна декількома способами:

  • Сайт "Є ліки" (liky.in.ua).

  • Обов'язкові щотижневі списки-звіти про залишки ліків, які є на балансі установи, що розміщуються на дошці оголошень.

  • Гаряча лінія "Номер здоров'я" за номером 096-2-888-003 або 095-2-888-005.

Якщо препарат або послуга доступні в установі, потрібно написати заяву на адресу Головного лікаря з копією в МОЗ і / або НСЗУ.

Якщо після покупки ліків або оплати послуги виявиться, що вони повинні були надаватися безкоштовно, необхідно написати скаргу в НСЗУ, приклавши квитанції про оплату та аудіо і відео свідоцтва вимагання оплати з боку медпрацівників, з вимогою повернути гроші.

Скандал у Житомирському онкодиспансері: як захистити свої права
Скандал у Житомирському онкодиспансері: як захистити свої права
Скандал у Житомирському онкодиспансері: як захистити свої права
Скандал у Житомирському онкодиспансері: як захистити свої права
Скандал у Житомирському онкодиспансері: як захистити свої права
Скандал у Житомирському онкодиспансері: як захистити свої права

Організація "Пацієнти України" пропонує дізнатися більше про можливості безкоштовного лікування та захисту своїх прав, гаряча лінія – 096-2-888-003 або 095-2-888-005 – працює в будні дні з 10:00 до 16:00.

disclaimer_icon

Матеріали на цьому сайті рекомендовані для загального інформаційного використання й не призначені для встановлення діагнозу або самостійного лікування. Медичні експерти MedOboz гарантують, що весь контент, який ми розміщуємо, публікується й відповідає найвищим медичним стандартам. Наша мета - максимально якісно інформувати читачів про симптоми, причини та методи діагностики захворювань. Закликаємо не займатися самолікуванням, для діагностики хвороб та визначення шляхів їх радимо звертатися за консультацією лікарів.

Популярні лікарі

Ліки